8 tipp, hogy CF-esként hidratált maradj

A melegebb idő érkezésével itt az idő, hogy a hidratálásra fordítsuk figyelmünk. A cf-es emberek izzadságukkal több sót veszítenek, mint a nem cf-esek és nem jellemző az azonos szomjúságérzet. Könnyebben kiszáradhatnak a melegebb hónapokban, ami a tüdőben sűrű váladékhoz és székrekedéshez valamint a kiszáradás egyéb gyakori jeleihez: fejfájás, görcsök, szédülés és fáradtság vezethet.

Összeállítottunk egy ötletlistát a Cystic Fibrosis Victoria, Cystic Fibrosis Lifestyle Foundation, CF Chef és a Stanford Children’s Health információit felhasználva, hogy segítsünk a hidratáltságod és a nátrium szinted megtartásában.

 

Egyél sós snack-eket

Ragadd meg a sós pereceket, sós mogyorót, chips-et és sózd meg az ételeidet (számos cf-es blogger esküszik a himalájai rózsaszín sóra az asztali sóval szemben).

 

Igyál sós italokat torna után

A sportitalok, tej, és csokoládés tej mind jók, ha nyáron fogyasztod és kifejezetten sport után a folyadék és nátriumszint helyreállításában segítenek. Egy csipet só a vízhez vagy gyümölcsléhez szintén segíthet.

 

Fontold meg a só tablettákat

Beszélj a kezelőorvosoddal, hogy kellene-e só tablettákat szedned.

so

Tornázz, ha hűvösebb van odakint

Ha szeretsz a szabadban sportolni, akkor próbáld a mozgást reggelre vagy estére időzíteni, mikor hidegebb van odakint. Ha magaddal viszed a vizes palackod, akkor hajlani fogsz rá, hogy rendszeresebben igyál. Nem kell egyszerre sok vizet inni, jobbnak fogod találni, hogy többször keveset igyál.

 

Kerüld a diuretikumokat

A tea, kávé, szeszes italok és az alkohol folyadékot von el tőled. Ha bármelyiket iszod, akkor több folyadékot kell innod, hogy ellensúlyozd a hatásukat.

viz

Ízesítsd a vized

Ha már unod a vizet, akkor ízesítsd gyümölcsökkel, mint például a bogyós gyümölcsökkel, citrusfélékkel, ananásszal, vagy adj hozzá uborkát és mentát egy frissítő nyári italként.

 

Próbáld ki a kókuszvizet és a gyümölcslevet

A kókuszvíz nagyszerű ital, hogy elkerüld a kiszáradást, sőt tele van elektrolitokkal. A természetes gyümölcslevek és smoothie-k kiválóan alkalmasak szomjúság oltására és többletkalória bevitelre, de próbáld meg elkerülni a hozzáadott cukrot tartalmazó üdítőket.

 

Az eredeti cikk megjelent 2017.április 6-án a www.cysticfibrosisnewstoday.com-on Wendy Henderson tollából

Fordította: Berényi- Tóth Andrea

Tags

top