Kültéri iskolai udvari játékok a szociális távolságtartás időszakában

Most, hogy néhány iskola visszatért a személyes tanításhoz, néhány új kihívást kell leküzdeni. Nehéz lehet megtalálni a módját annak, hogy gyermekeinknek elegendő időt biztosítsunk a mozgásra és a társaikkal való interakcióra az iskolai udvari játékok használatával, miközben betartjuk a társadalmi távolságra vonatkozó óvintézkedéseket.
Gyermekeim a múlt héten elkezdték a hibrid tanulási ütemtervet. Heti 2 nap iskolába járnak, heti egy napon virtuális tanulást végeznek, a hét másik két napján pedig önálló tanulást végeznek otthonról.
Tyűha! Logisztikai rémálomnak tűnik iskolai tanáraink és adminisztrátoraink számára, igaz?
A hétvégén a fiam iskolájának néhány tanárától hallottam, hogy kétségtelenül kimerültek! Szó szerint háromszoros munkát végeznek ebben az időben! Mivel jelenleg nincs lehetőség arra, hogy önkéntesek jöjjenek iskolába, igyekszem könnyíteni a terheiken.
Az egyik aggodalom, amely a múlt héten visszhangzott egy Zoom-hívásban a fiam tanárától: „Mit fogunk csinálni a szünetben?” A közterületi játszóterek zárva tartanak, a tanulóknak be kell tartaniuk a szociális távolságot az iskolai udvari játékokat is használva, viselniük kell a maszkjukat, és nem nyúlhatnak a közös tárgyakhoz.
Elhatároztam, hogy ez azt jelenti, hogy NEM lesz SZÓRAKOZÁS sem! A legtöbb gyermekünk már most is sokkal több képernyőidőt tölt, mint korábban, és szeretnék megbizonyosodni arról, hogy a szünet egy olyan időszak, amikor fizikai energiát fejtenek ki, és kapcsolatba lépnek társaikkal az iskolai udvari játékok használata közben.
Miért olyan fontos a szabadtéri szünet?
A kutatások azt mutatják, hogy sok dolog miatt a szabadtéri pihenés és az iskolai udvari játékokkal történő játszás kritikus fontosságú gyermekeink egészsége szempontjából. Íme néhány érv emellett:
Napfény: segíti a D-vitamin megszerzésében, ami segít az alvásban és az erős immunrendszer kialakításában.
Bátorítja az aktív játékot: Könnyebb fizikailag aktívvá válni, ha nagyobb tereken lehet barangolni. Gyermekeink több időt töltenek egy ülőhelyre korlátozva, hogy korlátozzák a kapcsolatot társaikkal, ezért a fizikai aktivitás az iskolai udvari játékok kapcsán is minden nap nagyon fontos elméjük és testük számára.
Fokozza a kreativitást: A gyerekek esetében eltöltött minőségi idő szocializációra fokozza a kreativitást és az új tevékenységek priorizálásának, megszervezésének és tervezésének képességét.
Szocializáció: Még ha biztonságos távolságból is! Gyermekeink szociális érzelmi jóléte szempontjából nagyon fontos, hogy idő legyen a barátokkal való felzárkóztatásra. Ez a fő oka annak, hogy gyermekeim vissza akartak menni az iskolába.
Csökkenti a stresszt: A természet erőteljes hatással van testünkre és agyunkra. A természet csökkenti a kortizolszintünket, a stresszt termelő hormonunkat. Lehetővé teszi számunkra, hogy napfényt és D-vitamint kapjunk, ami segít a depresszió leküzdésében.